Donna.gr

Follow Us

Menu

Διαβήτης ή Άσκηση; Συνδυασμός!

Είναι ξεκάθαρο ότι η άσκηση εκτός από τη διατήρηση της υγείας μας προσφέρει αρκετά οφέλη σε κάποιες συγκεκριμένες παθήσεις. Συγκεκριμένα ο διαβήτης είναι μια χρόνια μεταβολική ασθένεια που χαρακτηρίζεται από την ολική ή μεταβολική ανεπάρκεια ινσουλίνης που έχει σαν αποτέλεσμα την υπεργλυκαιμία. Για τα άτομα με διαβήτη η άσκηση θεωρείται  ένας πολύτιμος λίθος, καθώς ένα πρόγραμμα άσκησης μπορεί να προσφέρει διαφορά θετικά στον οργανισμό, σε συνδυασμό με τη συμβουλή του γιατρού και του γυμναστή κατ’ επέκταση. Ξεκινώντας προοδευτικά, θέτοντας ρεαλιστικούς. Ιδανικά με τη βοήθεια ενός ειδικού θα καταφέρουμε να επιλέξουμε με προσοχή την κατάλληλη δραστηριότητα.

ΤΙΡ ❣

Εξατομικευμένο πρόγραμμα εκγύμνασης στον καθένα.

Η άσκηση πρέπει να είναι μέρος της διαβητικής θεραπείας μαζί με το εξατομικευμένο διατροφικό πλάνο και τα φάρμακα του καθενός, για τη ρύθμιση της γλυκόζης στο αίμα.

Αρχίστε σταδιακά, πάντα με 10 λεπτά ζεστάματα, αερόβιας άσκησης. Έπειτα προγραμματίστε τη δραστηριότητα της αρεσκείας σας. Κάντε ένα πρόγραμμα χαμηλής έντασης με μικρο βάρος, ένα σετ 10-15 επαναλήψεων για τις κύριες μυϊκές ομάδες, τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα. Πάντα ολοκληρώνουμε με διατάσεις 5-10 λεπτών για να επανέλθει ο οργανισμός σε κατάσταση ηρεμίας. Οι διαστάσεις είναι απαραίτητες στο τέλος ενός προγράμματος εκγύμνασης καθώς έχουν την ειδικότητα να επιμηκύνουν τους μυς και ν’ αυξάνουν το εύρος της της κίνησης των αρθρώσεων και κατά συνέπεια επανέρχεται η καρδιακή συχνότητα στα φυσιολογικά επίπεδα.

Η άσκηση μπορεί να μειώσει τη χοληστερίνη και την πίεση και να βελτιώσει τη λειτουργία της καρδιάς και των αγγείων. Η συχνή δραστηριότητα μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου. Επιπλέον η βελτίωση  των φυσικών ικανοτήτων (φυσική κατάσταση, αντοχή) του οργανισμού γίνεται σε μικρό χρονικό διάστημα αντιληπτή. Υπάρχει μείωση της λιπώδους μάζας του σώματος καθώς η απώλεια βάρους αυξάνει επίσης την ευαισθησία της ινσουλίνης με αποτέλεσμα τη μείωση της δοσολογίας των φαρμάκων που χρησιμοποιούνται για τη ρύθμιση της γλυκόζης. Η σωματική αλλαγή επέρχεται σταδιακά. Συγκεκριμένα η πρώτη αλλαγή στο σώμα μας είναι ορατή μετά τις 10 πρώτες προπονήσεις

ΤΙΡ ❣

Υπομονή & Πειθαρχία

Υπάρχουν κάποιες βασικές παράμετροι που είναι απαραίτητο να προσέξει ένας διαβητικός άνθρωπος κατά την άσκηση.

ΓΛΥΚΟΖΗ: Ο ειδικός – γυμναστής είναι απαραίτητο να μετρήσει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα πριν και μετά την προπόνηση, εφόσον ελέγξει τις τιμές και παρατηρήσει πως επιδρά η συγκεκριμένη δραστηριότητα στον διαβητικό ασκούμενο ανεβάζει προοδευτικά το επίπεδο έντασης της άσκησης. Επιπλέον είναι καλύτερο να γυμνάζεται με παρέα και να φορά πάντα το αναγνωριστικό της διαβητικής κατάστασης.

Αξιοσημείωτη είναι η περίπτωση υπογλυκαιμίας. Όταν έχετε διαβήτη, η φυσική δραστηριότητα μπορεί να ρίξει τα επίπεδα γλυκόζης αίματος. Αυτό δεν ισχύει για ανθρώπους που κάνουν χρήση ινσουλίνης. Κάποια χάπια μπορεί να έχουν επίσης το ίδιο αποτελέσματα.

Έτσι, για να αποφύγετε την υπογλυκαιμία φροντίστε να έχετε πάντα μαζί ένα τρόφιμο πλούσιο σε υδατάνθρακες.

Τι τρόφιμο μπορεί να είναι αυτό;

  • 1 φρούτο
  • 1 μπάρα δημητριακών
  • 1 τοστ

ΤΙΡ ❣

Άφθονο νερό κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση!

 

Λευκοθέα Καβρουλάκη
Σύμβουλος ευεξίας και υγείας
Αθλητική Επιστήμων
wellnesstime.gr


Η ανάρτηση αυτή έχει διαβαστεί 1764 φορές

Categories:   ΥΓΕΙΑ

Comments

14 − twelve =