Donna.gr

Follow Us

Menu

Εφίδρωση… τι πρέπει να γνωρίζουμε για το διάφανο υγρό;

Τι είναι ο ιδρώτας;

Είναι ο τρόπος που ο οργανισμός ρυθμίζει την θερμοκρασία του και αποτελείται από 98% νερό και 2% χαλκό,άλατα,κάλιο,νάτριο.

Γιατί ιδρώνω όταν αθλούμαι;

Κατά την άσκηση ένα μέρος της ενέργειας μετατρέπεται σε  θερμότητα με στόχο να δροσίσει το σώμα και να το προστατέψει από την υπερθέρμανση. 

Είναι απαραίτητη η κατανάλωση υγρών κατά την άσκηση. Μέχρι 1 ώρα δραστηριότητας αρκεί το νερό για την αναπλήρωση του νατρίου, για παραπάνω από 1 ώρα δραστηριότητας, ένας χυμός είναι μια καλή επιλογή, καθώς βοηθά στο να μην πέσουν απότομα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. 

Οι άντρες ή οι γυναίκες ιδρώνουν περισσότερο; 

Ενώ οι γυναίκες έχουν περισσότερους ιδρωτοποιούς αδένες σε σχέση με τους άντρες , στο αρσενικό φύλλο λειτουργούν εντονότερα. 

Επιπροσθέτως, αξίζει να τονίσουμε πως  όταν αθλούμαστε και ιδρώνουμε δεν χάνουμε λίπος. Ο ιδρώτας είναι το πιο αραιό υγρό του σώματος με την έγκριση του ο οργανισμός αποτοξινώνεται  και ψύχεται από την υψηλή θερμοκρασία. Ο οργανισμός καίει λίπος χρησιμοποιώντας περισσότερη ενέργεια από αυτή που τρώμε, το έλλειμμα αυτό επέρχεται είτε από διατροφή είτε με πιο έντονη άσκηση 

ΙΔΑΝΙΚΑ με τον συνδυασμό των παραπάνω!

TIP❣️

Άφθονο νερό κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση.

Κατά τη διάρκεια της άσκησης καταναλώνω νερό πριν νιώσω το αίσθημα της δίψας καθώς όταν νιώσετε το αίσθημα αυτό ,σημαίνει πως έχετε αφυδατωθεί. 

TIP ❣️

Η αφυδάτωση μειώνει την απόδοση της άσκησης επομένως …

  • μείωση της κατανάλωσης ενέργειας (λίπος)
  • βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του μεταβολισμού

Λευκοθέα Καβρουλάκη
Πτυχιούχος Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Μsc «Θεραπευτική Ιατρική – Κλινική Διατροφή » της Ιατρικής Σχολής Αθηνών
wellnesstime.gr


Η ανάρτηση αυτή έχει διαβαστεί 2070 φορές

Categories:   ΥΓΕΙΑ

Comments