Donna.gr

Follow Us

Menu

Ποσό σημαντικές είναι οι διατάσεις μετά την άσκηση ?

Τι είναι διατάσεις?

Είναι ένα πολύ καλό ερώτημα για επεξήγηση ώστε να γίνει κατανοητό στη συνέχεια το θέμα που πρόκειται να συζητήσουμε .

Στη λύση του ερωτήματος αυτού μας βοήθησε αρκετά η Ειρήνη Κοκκινακη. Η Ειρήνη είναι Ελληνίδα διεθνής αθλήτρια πετοσφαίρισης, η οποία αγωνίζεται με τη φανέλα του Ολυμπιακού Πειραιώς στην Α1 Εθνική κατηγορία της Ελλάδας ως λίμπερο. Έχει πολλές γνώσεις στο κομμάτι της φυσικής επιστήμης και δραστηριότητας γι’αυτο η άποψη της μας φάνηκε πολύτιμη !!!

Οι μύες του σώματός μας μετά από κάθε ειδους δραστηριότητα-άσκηση έχουν την τάση να τραυματίζονται με συνέπεια να βραχύνουν το μήκος τους. Συγκεκριμένα η έλλειψη της ευλυγισίας, μας κάνει πιο επιρρεπείς σε τραυματισμούς του μυϊκού και συνδετικού ιστού. Οι διατασεις αυξάνουν το εύρος κίνησης των αρθρώσεων, οπως είναι η ισορροπιστικη ικανότητα με αποτέλεσμα τη μείωση του κινδύνου για πτώσεις και τραυματισμούς, δίχως να εμποδίζει την μείωση της κινητικότητας της άρθρωσης. Επισης βοηθούν στο να αναπτύχθει η ελαστικότητα και η ευκαμψία που είναι εξίσου σημαντικες ικανοτητες για την ορθή λειτουργία του ανθρώπινου σωματος. Προάγουν την σωστή στάση του σώματος, καθώς η άνιση ανάπτυξη διαφόρων μυών του σώματος και η έλλειψη ευκαμψίας μπορούν να συντελούν στην κακή ορθοσωμια.

Εχουν την ειδικότητα να κάμπτουν, τεντώνουν, μακραίνουν και επεκτείνουν τους μύες και τις αρθρώσεις σε όλο το εύρος της κίνησης τους. Δέκα με δεκαπέντε δευτερόλεπτα αρκούν για τη διάταση των μυών και είκοσι δευτερόλεπτα για τη διάταση των αρθρώσεων.

Είναι απαραίτητο να εκτελούνται κάθε φορά πριν και μετά την άσκηση. Πριν για να προετοιμάζουν και προθερμανουν το σώμα και μετά για την μυική αποκατάσταση και την επαναφορά του σώματος στην αρχική κατάσταση.

Επιπροσθέτως είναι σημαντικό να κάνετε τις διατάσεις ελεγχόμενα, χωρίς βιασύνη αποφεύγοντας τον μυικό πόνο. Τελειώνοντας αξίζει να σημειώσουμε πως το μυστικό για ένα υγιές σώμα κρύβεται αρχικά στην σωστή λειτουργία των σκελετικων μυών του καθως βασική προϋπόθεση ειναι η ευλυγισία και η ελαστικότητα, η οποία επιτυγχάνεται διατεινωντας σωστά.

 

 

Λευκοθέα Καβρουλάκη
Πτυχιούχος Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Μsc «Θεραπευτική Ιατρική – Κλινική Διατροφή » της Ιατρικής Σχολής Αθηνών
wellnesstime.gr


Η ανάρτηση αυτή έχει διαβαστεί 936 φορές

Categories:   ΟΜΟΡΦΙΑ, ΥΓΕΙΑ

Comments