Donna.gr

Follow Us

Menu

Καθίσματα.. τα λεγόμενα squats

Αγαπητοί μου wellness φίλοι, στις διακοπές μας συναντήσαμε τη διεθνή παίκτρια βόλεϋ Ειρήνη Κοκκινάκη η οποία μας βοήθησε αρκετά στην ανάλυση του σημερινού μας θέματος. Η Ειρήνη  αγωνίζεται με τη φανέλα του Ολυμπιακού Πειραιώς στην Α1 Εθνική κατηγορία της Ελλάδας ως λίμπερο. Έχει πολλές γνώσεις στο κομμάτι της φυσικής επιστήμης και δραστηριότητας γι’αυτο η άποψη της μας φάνηκε πολύτιμη !!!

•1. Καθίσματα, τα λεγόμενα squats.

Είναι ο βασιλιάς των ασκήσεων. Αποτελεί το θεμέλιο δύναμης και σωστής λειτουργικότητας του σώματος.

Μια φορά την εβδομάδα προπόνηση στα πόδια που να περιλαμβάνει σκουότ είναι απαραίτητο για να δεις αποτελέσματα. Όποιος κι αν είναι ο στόχος. Συγκεκριμένα στόχος του καθίσματος είναι η εκγύμναση του τετρακεφαλου μηριαίου μυ και του μείζων γλουτιαιου μυ. Συνεργοί μυες, Κατά την κίνηση, συμβάλουν δραστικά ο δικέφαλος μιριαιος μυς, όλες οι μοίρες του γλουτιαιου μυριαιου μυ,οι ραχιαιοι μύες και όλη η ορθή κοιλιακοί χώρα. Σε αυτή την άσκηση έχουμε ενεργοποίηση του καρδιαγγειακού και αναπνευστικού συστήματος και τα οφέλη της ενεργοποίησης ταυτόχρονων συστημάτων πολλαπλασιάζονται. Είναι πολυαρθρικη άσκηση που σημαίνει ότι συμμετέχουν πολλές μυϊκές ομάδες του σώματος πέραν της βασικής.

❣️Σωστή εκτέλεση

~Βλέμμα ευθεία προς εμπρός και ελαφρώς προς τα πάνω.

~Ίσια από σπονδυλική στήλη, συγκεκριμένα η σπονδυλική στήλη πρέπει να έχει τη φυσική της καμπύλη με έξω στήθος ωστε να υποστηρίζει το βάρος του σωματος.

~Πίσω γλουτοί.

~Κατεβαίνω σαν να θέλω να καθησω σε μια καρέκλα που βρίσκετε πίσω μου, έως ότου οι μηριαίοι γλουτοί να έρθουν παράλληλα με το έδαφος.

Στη συνέχεια αφού κατανοήσουμε τη σωστή τεχνική του απλού καθίσματος μπορούμε να δοκιμάσουμε κι άλλες παραλλαγές.

¥Με το ένα πόδι. Η μετατόπιση του φόρτου από τα δύο πόδια στο ένα μπορεί να αυξήσει ραγδαία τη δυσκολία.

¥Ανοίξετε την στάση σας. Μια μικρή προσαρμογή στη θέση του ποδιού σας μπορεί να προκαλέσει μια σημαντική αλλαγή στους μύες που εργάζονται.

¥ Παίξε με τις επαναλήψεις.

¥Μετακινήστε την μπάρα με τα κιλά από πίσω-μπροστά (front squat) .

 

Λευκοθέα Καβρουλάκη
Πτυχιούχος Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Μsc «Θεραπευτική Ιατρική – Κλινική Διατροφή » της Ιατρικής Σχολής Αθηνών
wellnesstime.gr


Η ανάρτηση αυτή έχει διαβαστεί 1584 φορές

Categories:   ΟΜΟΡΦΙΑ, ΥΓΕΙΑ

Comments