Donna.gr

Follow Us

Menu

Δοσολογία της άσκησης!

Για να απαντήσουμε ορθά στο ερώτημα αυτό οφείλουμε να λάβουμε υπόψιν μας κάποιες σημαντικές παραμέτρους. Για τον σχεδιασμό κάθε γυμναστικού  προγράμμα­τος σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η ηλικία του ατόμου, η ικανότητα της φυσικής κατάστασης,η αρχική αερόβια ικανότητα και αλλά πολλά. 

Στην Αερόβια άσκηση ανήκει το jogging, το κολύμπι, η ποδηλασία, το περπάτημα. Είναι ο δείκτης που ρυθμίζει την λειτουργική προσαρμοστικότητα του ατόμου.

Έρευνες έχουν δείξει όταν ο στόχος είναι η μείωση λίπους η αερόβια άσκηση μέ­τριας έντασης (50-60% της μέγιστης κατανάλωσης οξυγόνου) είναι α­ποτελεσματικότερη από εντονότερη άσκηση καθώς η ενέργεια προέρχεται περισσότερο από λίπη, ενώ σε μεγαλύτερες εντάσεις από υδατάνθρακες.

Είναι απαραίτητο να τονίσουμε ότι πριν ξεκινήσουμε ν’ ασκούμαστε συστηματικά οφείλουμε να κάνουμε εξετάσεις και να έρθει ο ειδικός-καθηγητής φυσικής αγωγής σε επικοινωνία με τον γιατρό αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα υγείας.

Χιλιάδες έρευνες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι μερικά από τα πολλά οφέλη της γυμναστικής είναι η βελτίωση της υγείας καθώς, βοηθάει στο χάσιμο λίπους και στην αύξηση μυϊκής μάζας. Επιπλέον βελτιώνει την εύρυθμη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.Επιτυγχάνεται διατήρηση του βάρους χωρίς αυστηρό διατροφικό πρόγραμμα. Επίσης έχουμε διατήρηση ή αύξηση του μεταβολικού ρυθμού . 

Γενικότερα!

Μερικά από τα πολλά οφέλη είναι . . . 

• Βοηθάει στη μείωση του ποσού της ινσουλίνης που χρειάζεται για τον έλεγχο του σακχάρου του αίματος αν είστε διαβητικός.

• Αυξάνει την πυκνότητα των συνδέσμων και τενόντων με στόχο να τους κάνει πιο ανθεκτικούς σε ρήξεις και σπασίματα.

• Μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

• Αυξάνει τα επίπεδα της μυϊκής δύναμης, αντοχής, φυσικής δύναμης και φυσικής κατάστασης.

Ειδικότερα!

Σε συνδυασμό με τη διατροφή. . . 

• Βελτιώνει την εύρυθμη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

• Βοηθάει στο χάσιμο λίπους και αύξηση της μυικής μάζας.

• Επιτυγχάνεται διατήρηση του βάρους χωρίς αυστηρό διατροφικό πρόγραμμα.

• Έχουμε διατήρηση ή αύξηση του μεταβολικού ρυθμού . 

Η συστηματική άσκηση σε ΣΥΝΔΥΑΣΜΌ  με ισορροπημένη διατροφή μπορεί να διατήρηση την ψυχική υγεία στα ύψη. 

Σηκωθείτε λοιπόν από τον καναπέ και σπάστε το φαύλο κύκλο!


Λευκοθέα Καβρουλάκη
Πτυχιούχος Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Μsc «Θεραπευτική Ιατρική – Κλινική Διατροφή » της Ιατρικής Σχολής Αθηνών
wellnesstime.gr


Η ανάρτηση αυτή έχει διαβαστεί 1548 φορές

Categories:   ΥΓΕΙΑ

Comments