Donna.gr

Follow Us

Menu

Πως μπορώ να αποκτήσω επίπεδη κοιλιά;

Το συνηθέστερο ερώτημα που έχουν οι περισσότεροι άνθρωποι είναι πως μπορώ να αποκτήσω επίπεδη κοιλιά;

Η αλήθεια δεν κρύβεται πίσω από τις αμέτρητες ασκήσεις κοιλιακών αλλά σε ένα ισορροπημένο διατροφικό πλάνο, χαμηλό σε ζάχαρη και επεξεργασμένους υδατάνθρακες και σε εξειδικευμένη εκγύμναση των κοιλιακών μυών.

 Το αποκαλούμενο λευκό αλεύρι καθώς και η κατεργασμένη ζάχαρη στα ροφήματα και τα γλυκά αυξάνουν τη φλεγμονή. Το λίπος στην κοιλιακή χώρα σχετίζεται με τη φλεγμονή, με αποτέλεσμα η κατανάλωση πολλών κατεργασμένων τροφών να δυσκολεύουν την διαδικασία μείωσης λίπους από την κοιλιακή περιοχή.

Αξίζει να τονίσουμε ότι το κοιλιακό λίπος δεν είναι μόνο αντιαισθητικό και άβολο, είναι και ανθυγιεινό, καθώς όσο πιο πολύ λίπος έχετε στην κοιλιά τόσο αυξάνεται η πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη.

Αν και καμία τροφή, δε μπορεί από μόνη της να μεταμορφώσει το ανθρώπινο σώμα, υπάρχουν κάποιες τροφές που άμεσα ή έμμεσα έχουν ενισχυτικό ρόλο στην αύξηση της καύσης λίπους. Συγκεκριμένα η προσθήκη πρωτεΐνης στο καθημερινό μας διατροφολόγιο είναι απαραίτητη για τη σμίλευση των κοιλιακών μυών.

5 χρυσές συμβουλές !

1. Αυγά

Τα αβγά είναι πλούσια σε πρωτεΐνη περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά τα οποία βοηθούν στην διατήρηση της επίπεδης κοιλιάς. Είναι πηγή βιταμίνης Β12 και D, που βοηθά το σώμα να διασπάσει τα λιπώδη κύτταρα της κοιλιακής χώρας. 

Επιπλέον περιέχουν χολίνη, η οποία είναι γνωστή για τον πρωταγωνιστικό ρόλο που διαδραματίζει στο μεταβολισμό του λίπους. Δεδομένου ότι η πλειοψηφία αυτών των θρεπτικών ουσιών βρίσκονται στον κρόκο, φρόντισε να το καταναλώνεις ολόκληρο. 

Εάν σε ανησυχεί η χοληστερόλη που περιέχεται στον κρόκο, σύμφωνα με μια έρευνα το 2008 από τις συνεχιζόμενες Ιατρικές Μελέτες Υγείας, υποστηρίζει την ιδέα ότι η κατανάλωση ενός αυγού την ημέρα είναι γενικά ασφαλής για την καρδιά.

2. Λαχανικά

Τα ωμά λαχανικά ικανοποιούν την επιθυμία για φαγητό και αποτελούν ιδανική επιλογή καθώς έχουν χαμηλό θερμιδικό δείκτη. Περιέχουν  υψηλό ποσοστό νερού (80-90% τα περισσότερα), είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και βοηθούν στον κορεσμό. Το μαρούλι για παράδειγμα έχει πολύ νερό και καταλαμβάνει μεγάλο χώρο στο στομάχι, έτσι μένει λιγότερος ελεύθερος χώρος για τις τροφές που πρόκειται να ακολουθήσουν. 

3. Κατανάλωσε υγρά

Νερό. Το διάφανο αυτό  θαυματουργό υγρό βοηθά σημαντικά τον ανθρώπινο μεταβολισμό. Ακόμη και μια ελαφρά αφυδάτωση μπορεί να μειώσει τις καύσεις του μεταβολισμού κατά 3%. Η αφυδάτωση, ακόμα και η ήπια, μπορεί να σας προκαλέσει κούραση και κατά την άσκηση να νιώσετε το αίσθημα της αδυναμίας των μυών. Οι επαρκείς ποσότητες του νερού βοηθούν στην καταπολέμηση της κατακράτησης, ειδικά στις γυναίκες τις μέρες πριν την περίοδο.   

Το πράσινο τσάι είναι ο βασιλιάς της αποτοξίνωσης. Έρευνα της Αμερικανικής Κοινότητας Διατροφής έδειξε πως τα άτομα που κατανάλωναν πράσινο τσάι έχασαν περισσότερο λίπος από την κοιλιά σε σχέση με όσους έπιναν μόνο νερό. Επίσης προάγει την απώλεια βάρους και την τόνωση του οργανισμού, ενώ βοηθάει στο κάψιμο του κοιλιακού λίπους. Περιέχει κατεχίνες και επηρεάζει το μεταβολισμό άμεσα.  Διεγείρει τις καύσεις και την οξείδωση του λίπους. Μπορείτε να πιείτε έως και 4-5 κούπες την ημέρα. 

4. Εφοδίασε τον οργανισμό σου με φυτικές ίνες. Είναι πολύτιμες καθώς διαδραματίζουν σπουδαίο ρόλο στην γρήγορη και εύκολη απώλεια βάρους,  αυτό συμβαίνει επειδή μας χορταίνουν καλύτερα. Έτσι μπορούμε να τρώμε μικρότερες ποσότητες φαγητού σε ένα γεύμα πλούσιο σε φυτικές ίνες. Επιπλέον  καταλυτικός είναι ο ρόλος τους στην βραδύτερη απορρόφηση της γλυκόζης στο αίμα, αφού δεν αυξάνονται τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Αυτό σημαίνει πως σε κάθε γεύμα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται σαλάτα, ενώ τα σνακ καλό είναι να περιέχουν φρούτα. 

5. Άσκηση. Ένταξε τη δραστηριότητα στην καθημερινότητα σου. Συγκεκριμένα η αερόβια άσκηση είναι ο απόλυτος εχθρός του σπλαχνικού λίπους. Χιλιάδες έρευνες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι μερικά από τα πολλά οφέλη της γυμναστικής είναι η βελτίωση της υγείας καθώς, βοηθάει στο χάσιμο λίπους και στην αύξηση μυϊκής μάζας. Επιτυγχάνεται διατήρηση του σωματικού βάρους χωρίς αυστηρό διατροφικό πρόγραμμα. 

Είναι λάθος η άποψη ότι τα ροκανίσματα κοιλιακών αποτελούν ιδανική άσκηση για τη μείωση του λίπους της κοιλιάς. Οι πολυαρθρικές ασκήσεις ενεργοποιούν περισσότερες από 1 μυϊκές ομάδες του σώματος με αποτέλεσμα το σώμα μας να καταναλώνει περισσότερη ενέργεια, όσο περισσότερη ενέργεια ξοδεύουμε τόσο περισσότερο λίπος καίμε. Επομένως αν έχουμε συσσωρευμένο λίπος στην κοιλιακή χώρα θα αξιοποιηθεί ως βασική πηγή. 

Γυμνάσου σωστά, επιλέγοντας την δραστηριότητα που αρμόζει στη δίκη σου προσωπικότητα. Η τακτική δραστηριότητα είναι ο καλύτερος τρόπος για να κάψεις περισσότερες θερμίδες. 3 με 4 φορές την εβδομάδα, διαρκείας 60 λεπτών είναι αρκετό ώστε να επιταχυνθεί ο μεταβολισμός σου και να κανείς περισσότερες καύσεις.


Λευκοθέα Καβρουλάκη
Πτυχιούχος Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Μsc «Θεραπευτική Ιατρική – Κλινική Διατροφή » της Ιατρικής Σχολής Αθηνών
wellnesstime.gr


Η ανάρτηση αυτή έχει διαβαστεί 3528 φορές

Categories:   ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΥΓΕΙΑ

Comments

twenty + seventeen =