Donna.gr

Follow Us

Menu

Τώρα την άνοιξη ενισχύστε και προστατεύστε τον οργανισμό σας

Η χρονική μετάβαση από το χειμώνα στην άνοιξη μας βρίσκει νωχελικούς, κάποιους άλλους να είναι ακόμη υπό την επήρεια των ιώσεων και ταυτόχρονα όλους μας σε ένα διαρκές «τρέξιμο» για τις καθημερινές μας υποχρεώσεις. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο οργανισμός μας να έχει εμφανή συμπτώματα κόπωσης και να νιώθουμε ότι μας «εγκαταλείπουν οι δυνάμεις μας» όπως τονίζει η κα Λίβα-Κάπου Ελένη επιμελήτρια Α Γενικής Ιατρικής.

Για να προλάβουμε τα «καμπανάκια» του οργανισμού μας, και ειδικότερα την άνοιξη που οι καιρικές συνθήκες βοηθούν στην εκδήλωση ιώσεων αλλά και αλλεργιών, η ενίσχυση του οργανισμού μας θα πρέπει να είναι προτεραιότητά μας.

Βασικός σύμμαχος στην τόνωση του ανοσοποιητικού είναι η ισορροπημένη διατροφή, η οποία εφοδιάζει το σώμα μας με βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά.

Ποιές είναι οι διατροφικές συνήθειες που δρούν αποτελεσματικά;

• Όλα τα γεύματα θα πρέπει να περιλαμβάνουν υδατάνθρακες, οι οποίοι προμηθεύουν τον οργανισμό με γλυκόζη, πηγή ενέργειας του εγκεφάλου απαραίτητη για την μνήμη, τις πνευματικές διεργασίες και την συγκέντρωση. Άριστες πηγές υδατανθράκων αποτελούν τα μη επεξεργασμένα δημητριακά, το κουάκερ, το μούσλι, το πολύσπορο ψωμί, τα ολικής άλεσης δημητριακά, τα φρέσκα και αποξηραμένα φρούτα, το ρύζι ,τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως.

• Τα ω3 λιπαρά οξέα συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος, αλλά και στον περιορισμό του άγχους. Απαραίτητα , λοιπόν, θεωρούνται τα ψάρια (σολομός, σκουμπρί, τόνος, σαρδέλες), τα θαλασσινά, οι ανάλατοι ωμοί ξηροί καρποί (καρύδια και λιναρόσπορος) και οι εμπλουτισμένες φυτικές μαργαρίνες.

• Οι πρωτεΐνες θεωρούνται απαραίτητες στην διατροφή μας, όχι μόνο για την σωματική ανάπτυξη αλλά και για την συμβολή τους στην νοητική λειτουργία. Τα αμινοξέα των πρωτεϊνών συμβάλλουν στην βιοσύνθεση των νευροδιαβιβαστών (ντοπαμίνης και σεροτονίνης). Πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας υπάρχουν στο κρέας, το ψάρι , τα γαλακτοκομικά, τα αυγά και τα όσπρια συνδυασμένα με δημητριακά.

• Τα φρούτα και λαχανικά συμβάλλουν σε μία καλή πρόσληψη βιταμινών, μετάλλων, ιχνοστοιχείων και αντιοξειδωτικών συστατικών. Συγκεκριμένα τα αντιοξειδωτικά προφυλάσσουν τον εγκέφαλο από τις ελεύθερες ρίζες και συστήνονται σε μεγαλύτερη ποσότητα σε περιόδους άγχους και στρες .

Σε περίπτωση που κάποιος δεν λαμβάνει τις απαραίτητες βιταμίνες μέσω των τροφών , τότε η λήψη συμπληρωμάτων διατροφής κρίνεται αναγκαία. Ο ρόλος τους είναι σημαντικός και λειτουργούν υποστηρικτικά της διατροφής.

Τα ω3 λιπαρά οξέα αποδεικνύονται πολύτιμος βοηθός στην διατήρηση της καλής διάθεσης, αντοχής, αυτοσυγκέντρωσης και υγείας όταν οι ρυθμοί της καθημερινότητας δεν μας επιτρέπουν να ακολουθούμε κάθε μέρα ένα πλήρες και ισορροπημένο διαιτολόγιο. Προσοχή, δεν αντικαθιστούν τη διατροφή μας.

Τα πολυβιταμινούχα συμπληρώματα βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων αποτελούν χρήσιμα εργαλεία, που θα βοηθήσουν στην περαιτέρω ενίσχυση της καθημερινής διατροφής.

Είναι όμως όλα τα συμπληρώματα βιταμινών ασφαλή για όλους; Φυσικά και όχι. Όταν μιλάμε για ασφαλή συμπληρώματα μιλάμε πάντα για πολυβιταμινούχα, που περιέχουν χαμηλές δόσεις βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων και είναι εγκεκριμένα από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς και διατίθενται αποκλειστικά από το φαρμακείο. Καλό θα ήταν να ζητήστε στοιχεία που αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα τους ή και την συμβουλή του διαιτολόγου σας.

Τα κατάλληλα πολυβιταμινούχα είναι αυτά που περιέχουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία, βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και επιπλέον υψηλής περιεκτικότητας εκχύλισμα Ginseng G115, στη σωστή ποσότητα και αναλογία.

Για τα παιδιά θα πρέπει να περιέχει επιπλέον Λυσίνη, ένα σημαντικό αμινοξύ, που βοηθά στην καλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου.


Η ανάρτηση αυτή έχει διαβαστεί 4788 φορές

Categories:   ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΥΓΕΙΑ

Comments

three + twelve =