Donna.gr

Follow Us

Menu

Λινάρι… το χρησιμότατο!

Το λινάρι είναι ένα ετήσιο φυτό και έχει δύο βασικές ποικιλίες. Αυτές που καλλιεργούνται για τις ίνες τους και λέγονται κλωστικές και αυτές που καλλιεργούνται για τους σπόρους τους από τα οποία βγαίνει ένα είδος λαδιού, το λινέλαιο. Οι τελευταίες λέγονται ελαιοδοτικές.

Το λατινικό όνομα (linus usitatissimus, δηλαδή «λινάρι το χρησιμότατο») λέει πολλά για τη σημασία που έχει το λινάρι για τον άνθρωπο, εδώ και χιλιάδες χρόνια.

Τα υφάσματα που παράγονται από το λινάρι είναι τα γνωστά λινά υφάσματα, εξαιρετικής ποιότητας. Οι ίνες του λιναριού έχουν μικρή ελαστικότητα και σκληρή υφή και είναι η αιτία που τα λινά υφάσματα τσαλακώνονται εύκολα και το σιδέρωμα τους είναι πολύ δύσκολο. Επίσης, το λινάρι καλλιεργείται, τουλάχιστον, από το 5000 π.Χ. ενώ σήμερα καλλιεργείται κυρίως για το λάδι του.

Τελευταίες μελέτες για το λινάρι πιστοποιούν περίτρανα τον χαρακτηρισμό «χρησιμότατο». Το λινέλαιο είναι ίσως η πιο ευρέως διαθέσιμη πηγή Ω3 και αποτελείται από 57% α-λινολενικό οξύ. Καμία άλλη φυτική πηγή δεν περιέχει τόσο μεγάλη ποσότητα α-λινολενικού οξέος.

Το λινέλαιο έχει 56% περιεκτικότητα σε Ω3 και 16% σε Ω6. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την υγεία μας, καθώς έχει αποδειχτεί ότι το πλεόνασμα των Ω6 προκαλεί οξειδωτικές και φλεγμονώδεις αντιδράσεις σε όλο σχεδόν τον οργανισμό. H εξισορρόπηση των Ω3 στον οργανισμό μας, λοιπόν, μας προστατεύει απ’ όλα αυτά.

Η Joanna Budwig, (7 φορές προτεινόμενη για βραβείο Νόμπελ και γνωστή γιατρός), είναι γνωστή για την θεωρία της κατά του καρκίνου με μια δίαιτα βασισμένη στο λινέλαιο. Έρευνες της ,έχουν δείξει ότι οι περισσότεροι καρκινοπαθείς έχουν χαμηλή περιεκτικότητα Ω3 και Ω6 στο αίμα τους. Η Budwig ανακάλυψε ότι τα λιπαρά οξέα, χρειάζονται μια ένωση με ειδική πρωτεΐνη (sulfur based protein), και η καλύτερη ήταν το cottage cheese. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι πρέπει τα έλαια να είναι αραφινάριστα, ψυχρής πίεσης και να καταναλώνονται με τις σωστές πρωτεΐνες, ειδάλλως μπορεί να προκαλέσουν τα αντίθετα αποτελέσματα.

Ο λιναρόσπορος περιέχει

ΠρωτεΐνεςίνεςΒιταμίνες B1, B2, C, E και καροτίνη. Επίσης περιέχει σίδηροψευδάργυροκάλιομαγνήσιοφώσφοροασβέστιο. Επιπλέον περιέχει ένα στοιχείο, τη λιγνίνη, η οποία υπάρχει εκατό φορές πιο πολύ στον λιναρόσπορο, απ’ ότι στο κουάκερ, τη σόγια, το σιτάρι, την σίκαλη, κ.λπ. Η λιγνίνη, έχει τραβήξει την προσοχή τελευταία λόγω της πιθανής του αντικαρκινικής δράσης, της αντιμικροβιακήςαντιβακτιριδιακής δράσης, όπως και στην βοήθεια που παρέχει κατά των ιώσεων.

Ο λιναρόσπορος και το λινέλαιο βοηθούν

– την καρδιά και χαμηλώνουν την χοληστερόλη
– το έντερο
– το ανοσοποιητικό (έρευνες έδειξαν ότι παιδιά που έτρωγαν μια κουταλιά λινελαίου με γιαούρτι κάθε πρωί είχαν λιγότερα και πιο ήπια κρούσματα αναπνευστικών προβλημάτων μέσα στην σχολική χρονιά)
– «Χτίζει» το μυαλό. Ο εγκέφαλος του παιδιού μεγαλώνει μέσα στην μήτρα, μια κουταλιά λινέλαιο στην εγκυμοσύνη και στον θηλασμό, παρέχουν τα απαραίτητα συστατικά για την ανάπτυξη του εγκεφάλου του μωρού.
– στο δέρμα, σε περιπτώσεις εκζέματος και ξηρού δέρματος
– στην εξισορρόπηση του ζάχαρου στο αίμα
– στη δίαιτα. Αυξάνει τον μεταβολισμό του σώματος, βοηθάει στην καύση των ανθυγιεινών λιπών στο σώμα και προκαλεί θερμογένεση. Κόβει την όρεξη για τα ανθυγιεινά λίπη.

 


Η ανάρτηση αυτή έχει διαβαστεί 9324 φορές

Categories:   ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Comments