Donna.gr

Follow Us

Menu

Διαβάστε γιατί ΠΡΕΠΕΙ να εντάξετε το φυστικοβούτυρο στη διατροφή σας!

Είναι γεγονός ότι οι ξηροί καρποί και ιδιαίτερα τα φιστίκια είχαν αδικηθεί επί γενεές από τους διατροφολόγους και τους γιατρούς. Είχαν κατηγορηθεί για πληθώρα αρνητικών ιδιοτήτων, που όμως σιγά – σιγά οι σύγχρονες μελέτες καταρρίπτουν.

Τα φιστικά καθώς και το φυστικοβούτυρο, που δεν είναι τίποτα άλλο από παρά πολτοποιημένα φιστίκια που έχουν προηγουμένως ψηθεί, έχουν εξαιρετική διατροφική αξία.

Είναι καλή πηγή πρωτεΐνης, των καλών λιπαρών (κυρίως μονοακόρεστων) και αντιοξειδωτικών ουσιών που μάλιστα αυξάνεται η συγκέντρωση τους στα ψημένα φιστίκια.

Καλό είναι να αποφεύγετε την εμπορική του φυστικοβούτυρου, η οποία έχει συνήθως πρόσθετα έλαια και ζάχαρη. Υπάρχει και το φυσικό φυστικοβούτυρο που περιέχει μόνο φιστίκια και αλάτι.

To φυστικοβούτυρο με τα πρόσθετα έλαια συνήθως περιέχει φοινικέλαιο, και μάλιστα μερικώς υδρογονωμένο φοινικέλαιο που είναι πηγή τρανς λίπους.

Τα τρανς λιπαρά αυξάνουν την κακή χοληστερίνη (LDL), μειώνουν την καλή χοληστερίνη (HDL), αυξάνουν τις πιθανότητες εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων, ενώ φαίνεται ότι αυξάνουν τη συσσώρευση λίπους στο στομάχι σε σχέση με άλλα λιπαρά. Προωθούν την υπερδραστηριότητα του ανοσοποιητικού συστήματος και συσχετίζεται με εγκεφαλικά επεισόδια, διαβήτη, και άλλες χρόνιες παθήσεις.

Το προσθέτουν στο φυστικοβούτυρο γα να βελτιώσει την υφή ώστε να είναι κρεμώδες και να μην διαχωρίζεται το λάδι αλλά και να έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Αυτό βέβαια έχει σοβαρό αντίκτυπο στην υγεία και γι’ αυτό θα πρέπει να αποφεύγεται.

Αντίθετα, το φυσικό φυστικοβούτυρο είναι πιο σκληρό και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν περιέχει αυτό το πρόσθετο έλαιο.

Τα φυσικά φυστικοβούτυρα έχουν όπως ήταν αναμενόμενο, λιγότερα κορεσμένα λιπαρά, λιγότερες θερμίδες, και παρουσία τρανς λίπους. Λόγω της διατροφικής αξίας των φιστικιών, το φυστικοβούτυρο αν και έχει αρκετές θερμίδες μπορεί να αποτελέσει μια καλή τροφή και για προστασία από καρδιαγγειακές παθήσεις λόγω του μονοακόρεστου (καλού) λίπους, και αντιοξειδωτικών ουσιών.

Το θετικό είναι ότι μια μικρή ποσότητα φυσικού φυστικοβούτυρου προσφέρει κορεσμό και μία δόση πρωτεΐνης.

 


Η ανάρτηση αυτή έχει διαβαστεί 41.076 φορές

Categories:   ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Comments