Donna.gr

Follow Us

Menu

Αντιμετωπίστε τη δυσκοιλιότητα με…φυσικούς τρόπους

Ένα  από τα πιο ενοχλητικά προβλήματα που αποδεδειγμένα επηρεάζει την καθημερινότητα μας και το οποίο οφείλεται εμμέσως και στις συνθήκες της σύγχρονης ζωής είναι αυτό της δυσκοιλιότητας. Σύμφωνα µε πρόσφατες μελέτες, οι ομάδες πληθυσμού που υποφέρουν από δυσκοιλιότητα σε μεγαλύτερο βαθμό και µε περισσότερη συχνότητα, είναι η μεσαία τάξη και όσοι μένουν σε μεγάλα αστικά κέντρα. Οι γυναίκες μάλιστα υποφέρουν από δυσκοιλιότητα πιο συχνά απ ό, τι οι άντρες. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στους παρακάτω εύκολους αλλά παράλληλα αποτελεσματικούς τρόπους αντιμετώπισης.

Αυξήστε τις φυτικές σας ίνες : Είναι απαραίτητες για την υγεία του γαστρεντερικού συστήματος, καθώς βοηθούν στην αποκατάσταση της εντερικής λειτουργίας. Καταναλώνετε καθημερινά τροφές πλούσιες σε διαλυτές φυτικές ίνες όπως μήλα, καρότα, φράουλες, εσπεριδοειδή, όσπρια, βρώμη, οι οποίες φαίνεται να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του προβλήματος. Σημαντικές είναι και οι αδιάλυτες φυτικές ίνες, όπως δημητριακά ολικής άλεσης, λαχανικά, σιτάρι, δαμάσκηνα και άλλα φρούτα. Σε περιόδους που το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας είναι έντονο, καθιερώστε τα δημητριακά ολικής άλεσης στο πρωινό σας, και αρκετές μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα.

Καταναλώστε αρκετά υγρά: Ενισχύουν την κινητικότητα του εντέρου, και μεταφέρουν τις άχρηστες ουσίες. Ας μην ξεχνάμε ότι το σώμα μας χρειάζεται περίπου 2-2,5 λίτρα υγρών ημερησίως, τα οποία μπορείτε να προσλάβετε τόσο από το νερό όσο και από όλα τα μη αλκοολούχα ροφήματα και ποτά, όπως ο καφές, το γάλα, το τσάι, οι χυμοί και τα αναψυκτικά.

Βάλτε το μέλι στη διατροφή σας: Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι τα συστατικά που περιέχει συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας. Για να επωφεληθείτε από τις ευεργετικές του ιδιότητες, πίνετε κάθε πρωί ένα ποτήρι ζεστό νερό στο οποίο θα έχετε προσθέσει μισή κουταλιά του γλυκού μέλι.

Βρείτε έναν χρήσιμο σύμμαχο στον βασιλικό: Είναι ευεργετικός ενάντια σε όλες τις παθήσεις του γαστρεντερικού συστήματος γιατί περιέχει φλαβονοειδή συστατικά και αιθέρια έλαια που φαίνεται να ενεργοποιούν την κινητικότητα του εντέρου. Φτιάξτε ένα θεραπευτικό ρόφημα, κόβοντας μερικά φρέσκα φύλλα βασιλικού σε μικρά κομμάτια και προσθέτοντάς τα σε ένα φλιτζάνι με ζεστό νερό. Εναλλακτικά, καταναλώστε μερικά τρυφερά φρέσκα φύλλα του με λίγο λάδι.

Χρησιμοποιείτε ελαιόλαδο: Το ελαιόλαδο συμβάλλει επίσης στην καλή λειτουργία του εντέρου. Μην μπείτε στη διαδικασία να το παραλείψετε ακόμα και αν ακολουθείτε δίαιτα αδυνατίσματος. Προσθέστε τουλάχιστον μια κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο στη σαλάτα σας και θα εξασφαλίσετε ακόμη καλύτερη εντερική λειτουργία.

Αυξήστε την πρόσληψη προβιοτικών: Το γιαούρτι και ακόμα περισσότερο το ξυνόγαλο, περιέχει προβιοτικούς που συμμετέχουν καθοριστικά στη διατήρησης της ισορροπίας της εντερικής χλωρίδας. Συνδυάστε το με λίγο μέλι και ωμά αμύγδαλα ή με δημητριακά ολικής άλεσης και θα σύντομα θα αισθανθείτε τη βελτίωση.

Tip : H μέτρια σωματική άσκηση, όπως το περπάτημα, μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, όταν αυτή είναι ήπια, σε όλες τις ηλικίες.


Η ανάρτηση αυτή έχει διαβαστεί 7992 φορές

Categories:   ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΥΓΕΙΑ

Comments